Opettajakoulutus

Union logoSuomen Joogaliitto on Euroopan Joogaunionin (UEY) jäsen. Joogaliiton opettajakoulutus on UEY:n hyväksymä. Joogaliitto on ollut mukana kehittämässä UEY:n koulutusohjelmaa.

Suomen Joogaliitto on kouluttanut jooganohjaajia 1970-luvun alusta alkaen. Koulutusta on kehitetty joogan vuosituhantisen perinteen pohjalta niin, että se vastaisi oman aikamme vaatimuksia ja antaisi mahdollisimman monipuolisen osaamisen ja kokemuksen joogasta. Suomen Joogaliitto on vuodesta 1981 ollut Euroopan Joogaunionin jäsen ja opettajatutkintomme on Euroopan Joogaunionin hyväksymä.

Jooganopettajan koulutuksen aloittamiseen edellytämme, että koulutukseen pyrkijä on harjoittanut joogaa vähintään 2 vuotta koulutetun opettajan ohjauksessa sekä osallistunut Suomen Joogaliiton järjestämille kursseille Joogaopistolla vähintään 4 päivän ajan.

Jooganopettajan tutkintoomme kuuluu Perusopinnot, 4 osiota (n. 2 v) ja Syventävät opinnot, 4 osiota (4 v). Perusopintoihin liittyy vähintään 50 tunnin ohjausharjoittelu omalla paikkakunnalla ja koko koulutuksen aikana suoritetaan etätehtäviä. Syventävien opintojen suorittamisen jälkeen annetaan todistus jooganopettajan tutkinnosta.

Haluatko opiskella jooganopettajaksi?

Hakuaika koulutukseen päättyy 6kk ennen kurssin alkua. Mikäli sisäänpääsyehdot kohdallasi täyttyvät, voit tiedustella mahdollisia vapautuneita paikkoja hakuajan päätyttyäkin. Tiedustelut ja hakemuslomakkeet: ma-pe klo 10 -15 puh. (014) 421 670, sähköposti: opisto@joogaliitto.fi

Suomen Joogaopisto
Taipaleentie 122