Suomen Joogaliitto ry.

Suomen Joogaliitossa on oltu joogaajien asialla jo vuodesta 1967.

Joogan ikiaikaiset perinteet elävät monipuolisena suomalaisena joogana. Mukaan on helppo tulla ikään ja asuinpaikkaan katsomatta.

Tutustu kurssitarjontaamme.

Ajankohtaista:

Joogaliiton talvipäivät 2018 järjestetään Porissa  Joogalehdessä 4/2017 oli Talvipäivien ohjelma ja ilmoittautumisohjeet.

Ilmoittautumisia otetaan tammikuun loppuun asti vastaan, varaathan oman paikkasi lisätietoja : Talvipäivät Joogalehti 4 2017

Jooga sopii jokaiselle. Joogan hyvää tekeviin vaikutuksiin saat tuntumaa jo ensimmäisillä harjoituskerroilla. Monelle joogasta tulee elämäntapa, tie tasapainoiseen kehon ja mielen kokonaishyvinvointiin. Nauti joogasta kodikkaassa miljöössä luonnon keskellä. Suomen Joogaopisto Saarijärvellä on kurssikeskus, joka on kuuluisa lämpimästä ilmapiiristään.

LIITY JÄSENEKSI

Oletko kiinnostunut lasten ja nuorten joogasta?

Mitä jos lähdettäisiin yhteisvoimin suunnittelemaan Suomen joogaliiton kautta lasten ja nuorten joogaa – jos liiton hallituksesta ajatus on kannattava. Jooga voisi olla perinteisesti joogaryhmiin suunnattua tai esimerkiksi sellaista, jota joogaa harrastava opettaja voi ohjata omassa luokassaan rauhoittumisen tukena. Tai kenties videoiden muodossa niin, että osallistua voi sekä aikuiset että lapset missä tahansa yhteydessä. Ehkä sisältäen myös pieniä meditaatio/mindfulness harjoituksia. Kaikki mahdollisuudet ovat vielä avoinna.
Jos olet jo perehtynyt em. aiheeseen tai jos asia kiinnostaa sinua, niin ota yhteyttä minuun, pohditaan, mitä voitaisiin saada yhdessä aikaan – ja millä tavoin. Ole hyvä ja välitä tämä viesti eteenpäin, jos tiedät jonkun, joka voisi kiinnostua asiasta. Sähköpostiosoitteeni on merja.tompuri@pp.inet.fi. (Olen itse opettajakoulutuksessa ja teen työtä lasten parissa, lasten mindfulness on tuttua, mutta en ole ohjannut heille joogaa – joten minulla on omakin lehmä ojassa.)

Katso Facebookissa

Alkutalven kursseja joilla vielä tilaa:

4. Tuolijoogaa, 2 vrk
pe 26.1.2018 - su 28.1.2018

Ohjaajat: Sirkka Kaplas ja Terttu Tenhunen

Kurssilla tutustutaan tuolilla tehtäviin joogaharjoituksiin ja se sopii kaikille asiasta kiinnostuneille. Tuolijooga soveltuu vanhusten ja liikuntarajoitteisten kuntoutukseen ja se tukee samalla heidän selviytymistään arjessa. Tuolijooga soveltuu myös taukojoogaksi työpaikoille tuomaan hyvinvointia niin keholle kuin mielelle. Ohjelmassa ovat myös päivittäiset normaalit joogaharjoitukset

Hinta: alkaen 200e

6. Joogaa kaiken ikää, 3 vrk
ma 12.2.2018 - to 15.2.2018

Ohjaajat: Liisa Tuffner ja Helena Ikonen

Jooga on lahja ikääntyvälle ihmiselle. Jooga edistää terveyttä ja onnellisuutta, se pitää mielen virkeänä ja auttaa suhtautumaan elämään myönteisesti. Elämän ehtoopuoli voi olla elämäsi parasta aikaa, kun omistaudut sielusi ja ruumiisi hyvinvoinnille. Tule yksin tai yhdessä uusiutumaan, virkistymään ja venymään uusiin mittoihin. Kurssi sopii keski-ikään ehtineille ja sitä vanhemmille. Voit olla vasta-alkaja tai pidempään joogaa harrastanut. Joogaharjoitusten lisäksi on alustuksia, keskusteluja ja pohdiskeluja joogan merkityksestä elämäämme. ”Vierivä kivi ei sammaloidu”.

7. Joogaa ja hiihtoloman riemuja koko perheelle, 5 vrk
la 17.2.2018 - to 22.2.2018

Ohjaajat: Sirpa Ripatti jooganopettaja SJL, Merja Tompuri ja Sanna Kullberg sekä Rauno Lehtonen

Hiihtolomakurssi, jossa monipuolista ohjelmaa lapsille ja aikuisille.
Jokaisella lapsella tai lapsiryhmällä tulee olla oma vastuullinen aikuinen mukanaan.

Hinta: alkaen 415e

Katso Facebookissa

Joogaopiston talvipäivät järjestetään maaliskuussa Porin Yyterissä.

Oletko jo varannut oman paikkasi?

Varauksia otetaan vastaan tämän kuukauden loppuun.
opisto@joogaliitto.fi

-vielä on jäljellä noin 10 yhden hengen huonetta (talvipäivien kokonaishinta 290e) ja sen lisäksi 2hh (220e)

lisätietoja Joogalehdessä 4/2017 tai Joogaliitto.fi etusivulla olevassa linkissä.

Katso Facebookissa

Tänään Joogaopistolla jaettiin kuvan viisaus, joka sopii oikein hyvin vuoden vaihteeseen.

Kiitoksia teille, jotka olitte meillä tänä vuonna
ja tervetulo tänne kaikki vuonna 2018!

Katso Facebookissa

Suomi 100 SJL 50 seminaari, alkutunnelmia ja hetkiä.
Kiitos mielenkiintoisesta ohjelmasta ja ryhmätyöskentelystä.
Paljon hiljaista tietoa ja ihania ihmisiä.

Mitä jooga on?

Jooga on ikivanha kokonaisvaltainen harjoitusmenetelmä, joka sopii kaikille omasta terveydestään, hyvinvoinnistaan ja henkisestä kasvustaan kiinnostuneille.

Joogakurssit

Kursseja järjestetään joogan harrastajille Saarijärven kurssikeskuksessa vuoden ympäri. Katso kurssikalenterista sopivia kursseja juuri sinulle.

Joogaliitto

Vuonna 1967 perustettuun Suomen Joogaliittoon kuuluu 27 rekisteröityä jäsenyhdistystä sekä noin 2700 suoraa henkilöjäsentä. Liiton toiminta perustuu vapaaehtoistyöhön.