Toiminta

Suomen Joogaliitto opettaa joogaa itsehoito- ja itsekasvatusmenetelmänä, jonka perustana ovat keskittyneesti suoritettavat harjoitukset, tietoinen rentoutuminen, luonnollinen hengitys ja sisäisen hiljaisuuden kokeminen. Tavoitteena on edistää joogan harjoittajien kokonaisterveyttä sekä henkistä kasvua.

Säännöllinen joogan harjoittaminen yhdessä terveiden elintapojen kanssa edistää myönteisten elämänasenteiden omaksumista, henkisen elämän syvempää tiedostamista ja kokonaisterveyttä. Näkemyksemme mukaan jooga ei kuitenkaan ole oikotie terveyteen ja mielenrauhaan.

Liitto ei ole sidoksissa mihinkään yksittäiseen joogan suuntaan tai traditioon. Opetuksessa yhdistyvät laaja-alaisesti hathajooga ja rajajooga.

Joogaperinteen mukaisesti jokainen selvittää itselleen elämänkatsomukselliset kysymykset oman uskontonsa ja kulttuurinsa pohjalta. Liiton opettama jooga sopii yhtä hyvin henkilölle, jolla on kristillinen elämänkatsomus ja usko, kuin hänellekin, jolla sitä ei ole. Suomen Joogaliitto on uskonnollisesti ja myös poliittisesti sitoutumaton.

Vuonna 1967 perustettuun Suomen Joogaliittoon kuuluu 26 rekisteröityä jäsenyhdistystä sekä noin 2700 suoraa henkilöjäsentä. Liiton toiminta perustuu vapaaehtoistyöhön

Liity jäseneksi – tule mukaan monipuoliseen toimintaan

Suomen Joogaliitto

* syventää joogan tuntemusta ja edistää joogan harrastusta Suomessa
* toimii yhdyssiteenä jäsenyhdistysten ja yksityisjäsenten sekä jooganohjaajien ja harjoittajien välillä Suomessa
* ylläpitää ja kehittää Saarijärvellä sijaitsevaa Suomen Joogaopistoa
* tarjoaa joogakursseja joogan harrastajille
* kouluttaa jooganopettajia
* julkaisee suomenkielistä joogakirjallisuutta
* julkaisee neljä kertaa vuodessa ilmestyvää jäsenlehteä, Suomen Joogalehteä
* julkaisee ohjaajajäsenille ohjaajakirjettä, joka sisältää ajankohtaista informaatiota sekä täydennyskoulutusmateriaalia
* tutkii joogan terapeuttisia mahdollisuuksia jäsenyhdistyksensä Joogaterapiayhdistyksen avulla
* on täysjäsen Euroopan Joogaunionissa (www.europeanyoga.org) ja tekee yhteistyötä jäsenmaiden joogaliittojen kanssa

Suomen Joogaliiton säännöt avautuu tästä.

Tietosuojaseloste avautuu tästä

Suomen Joogaliiton hallitus:

Thua Aalto, Ilkka Harjola, Riitta Kiskola, Sirpa Immonen, Minna Lahdenperä (puheenjohtaja), Marjatta Lairio (varapuheenjohtaja), Marjaana Lovén , Jani Manninen,  Susanna Ryynänen, Birgitta Takala, Helena Turja, Marja Virmajoki-Tyrväinen ja Ritva Ylönen